blog
July 6, 2022

ذخیره انرژی باتری لیتیوم یون و خطرات نوظهور برای تجارت

تقاضای رو به رشد برای سیستم های ذخیره انرژی باتری لیتیوم یون (BESS) به دلیل مزایایی است که برای مصرف کنندگان فراهم می کند، مانند تغییر زمان، بهبود کیفیت برق، استفاده بهتر از شبکه شبکه و منبع تغذیه اضطراری. طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده (DOE)، بخش ذخیره انرژی باتری لیتیوم یون سریعترین بخش باتری قابل شارژ در سراسر جهان است و پیش بینی می شود که بیشترین رشد ذخیره انرژی در بازارهای ثابت، حمل و نقل و لوازم الکترونیکی مصرفی را تشکیل دهد. در 10 سال آینده.1

BESS چیست؟

BESS یک سیستم باتری قابل شارژ است که انرژی تولید شده توسط شبکه برق یا منابع انرژی تجدید پذیر را برای استفاده در زمان بعدی در صورت نیاز ذخیره می کند. بسیاری از انواع باتری ها را می توان برای BESS مورد استفاده قرار داد، اما تا پایان سال 2019، بیش از 90 درصد ظرفیت ذخیره سازی باتری در مقیاس بزرگ در ایالات متحده توسط باتری های لیتیوم یون تامین می شد.

لیتیوم یون BESS اغلب در ارتباط با آرایه های خورشیدی و مزارع بادی توسط سازمان ها در هر اندازه و نوع، از تاسیسات انرژی و مراکز داده بزرگ گرفته تا مکان های خرده فروشی، دفاتر و مدارس استفاده می شود. خانه‌های مسکونی ممکن است از BESS برای ذخیره انرژی از پنل‌های خورشیدی نصب‌شده روی سقف یا برق پشتیبان اضطراری از شبکه استفاده کنند.

در حالی که این سیستم ها مزایای متعددی را ارائه می دهند، اما می توانند خطرات قابل توجهی را در صورت وقوع رویدادهای غیرمنتظره ایجاد کنند. داشتن یک برنامه برای رسیدگی به خطرات یک نکته مهم در هنگام اضافه کردن BESS به سیستم برق خانه یا تجارت شما است.

فناوری باتری لیتیوم یونی

BESS با یون لیتیوم به دلیل چگالی انرژی بالا، راندمان بهبود یافته و چرخه تخلیه عمیق، شاید تنها مهم ترین پیشرفت فناوری در عرصه ذخیره سازی انرژی باشد.

با گسترش گسترده‌تر استفاده از این فناوری، هزینه باتری‌های لیتیوم یون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که به افزایش استقرار کمک می‌کند. انتظار می رود فناوری لیتیوم یون به افزایش تقاضای بازار برای BESS در ایالات متحده و در سطح جهان ادامه دهد.